diumenge, 27 de febrer de 2011

“Espanya” baixa el límit de velocitat de les seves autopistes a 110km/h per reduir “gasolina”

Com no podia ser d’altre manera ja tardaven a dir alguna cosa que crees polèmica i ja la tenim servida....
Segons va anunciar el vicepresident del govern espanyol, el senyor Rubalcaba , pretenen -limitar- la velocitat de les autopistes i autovies a 110km/h, segons ells, per reduir energia, i per justificar aquesta mesura ens han servit tot de tants per cents que “justifiquen” l’estalvi d’energia d’un cotxe quan va a menys velocitat, ja que el consum es menor.

Doncs be, com totes les lleis d’aquest meravellós govern central que “tenim” torna a pecar de retrograda i arcaica ( igual que la recent llei SINDE, que tan ha donat quer parlar). 

Jo de debò, no entenc d’on treuen els economistes, enginyers, ministres i persones que haurien de vetllar per un sistema social més pràctic i fàcil, ja que fan lleis del segle XX, avui dia no pots dir que: “baixes el límit de velocitat a 110 per reduir energia” perquè el consum de combustible d'un cotxe no depèn només de la velocitat a la qual circuli, sinó del règim de gir del motor en funció de la velocitat engranada. Per això, hi ha cotxes que portant fins a 8 velocitats, són capaços de consumir menys combustible circulant a 150 km/h amb la 8a velocitat que a 110 en 6a.

I les preguntes ara sorgeixen; com un ciutadà normal i corren com jo pot trobar aquesta informació referent al consum del automòbil? En canvi tot un govern “majestuós i modern” (que presumeixen ser) no veu aquesta paradoxa? Em sorgeixen molts dubtes referent als arguments que realment els ha portat a dur a terme aquesta “tonteria” de la limitació de velocitat, i precisament ara, que fa un parell de setmanes que a l’àrea de Barcelona es van apujar fins a 120km/h molts dels trams de carretera que anteriorment amb el mega-govern ecologista-social-d’esquerres (mofa) que teníem ens havien obligat anar a 80 km/h, aleshores però, ens ho justificaven amb una contaminació excessiva.

En general doncs em preocupa la mentalitat “de museu” i “setantera” amb la que governen els personatges de Madrid, ja que estan fent una xara de lleis contradictòries i enfrontades amb l’evolució de la societat cap al mon.

A més, que aquesta llei afecta només a autovies i autopistes, un tipus de via que absorbeix tan sols el 40% del trànsit, crec que haurien de posar més interès a carreteres tipus “nacional” i “comarcals” que les usen milers de vehicles cada dia, on tenen lloc la majoria d’accidents i on se situen la gran part ( per no dir la totalitat) de punts negres de les nostres carreteres.

Conclusió: INÚTIL

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada